Pe cat este de frumoasa perioada organizarii marelui eveniment, pe atat poate fi de stresanta. Din acest motiv, multe dintre cupluri nu se pot bucura cum se cuvinte de perioada premergatoare nuntii. Noptile de nesomn, zecile de alegeri, parerile diferite ale oamenilor din jur, mai mult sau mai putin solicitate sunt factori care pot pune presiune asupra cuplului. Una dintre cele mai bune si mai simple metode pentru combaterea stresului este o alimentatie bogata in vitamine, diversificata si sanatoasa. Bineinteles, la fel de importanta este si hidratarea corespunzatoare care ajuta la diminuarea senzatiei de oboseala. Iata care sunt cele mai importante alimente care pot duce la combaterea stresului.

 

  1. Laptele

Cu conditia ca mirii sa nu aiba intoleranta la lactoza, laptele este unul dintre alimentele care functioneaza ca prin farmec pentru combaterea stresului si a oboselii. Proteinele din acestea contribuie la mentinerea unui nivel optim de serotonina din corp.

 

  1. Ceaiul de musetel

Din cele mai vechi timpuri, musetelul este cunoscut pentru proprietatile sale curative, inclusiv antiseptice si de calmare. Tocmai de aceea, o ceasca de ceai din aceste mici flori poate face minuni asupra unui organism obosit si slabit din cauza stresului. Consumarea acestuia este cu atat mai benefica seara pentru ca imbunatateste somnul.

alimente-2

  1. Ceaiul verde

Aceasta bautura este recunoscuta pentru nivelul ridicat de antioxidanti continut, motiv pentru care este un energizant natural. Tocmai de aceea este recomandat consumul de ceai verde in loc de preparate energizante din comert care pot dauna simtitor organismului. Bautura naturala poate spori atentia, imbunatateste starea de spirit si da un aspect sanatos pielii.

 

  1. Cicoloata neagra

Putini sunt oamenii care se feresc de ciocolata si o buna parte dintre acestia face acest lucru de dragul siluetei. Totusi, consumul moderat al acestui preparat delicios poate ajuta la reducerea nivelului de stres resimtit de organism in perioadele foarte obositoare. In plus, nimeni nu trebuie sa isi  faca griji pentru calorii. Unul sau doua patatele de ciocolata neagra rontaite din cand in cand au un aport caloric destul de mic si sunt suficiente pentru obtinerea efectului dorit.

 

  1. Pestele bogat in omega-3

Acizii grasi benefici pentru organism sunt prietenii de nadejde ai mirilor in aceasta perioada stresanta. Cea mai buna sursa de omega-3 sunt pestii ca somonul, macroul si tonul. Atentie la modalitatea de preparare a acestora pentru ca prin prajire, de exemplu, isi pierd din calitate si pot face mai mult rau decat bine. Pentru cuplurile care nu se dau in vant dupa peste, alte surse de omega-3 pot fi nucile si uleiul de masline.

 

  1. Migdalele

Bogate in vitaminele B si E, precum si in zinc si magneziu, migdalele sunt nu doar sanatoase, ci si absolut delicioase. Proprietatile lor benefice vin in primul rand din nivelul ridicat de vitamina B si magneziu, implicate direct in producerea serotoninei. Asa cum spuneam mai devreme, secretia normala a acestui hormon ofera o stare buna de spirit.

 

  1. Legumele proaspete

O alimentatie sanatoasa trebuie sa contina neaparat si legume. De preferat, este indicat ca acestea sa fie consumate crude pentru ca prin procesul de preparare termica isi pot pierde din calitati. Legumele trebuie sa fie incluse in alimentatie in permanenta, nu doar in momentele de stres tocmai pentru ca sunt bogate in vitamine si minerale care asigura buna functionare a organismului.