Fiecare mireasa isi doreste sa arate de milioane in ziua nuntii si prima solutie pe care o adopta in acest sens este inceperea unei noi diete. Secretul unei siluete perfecte nu sta in reteta minune din vreo dieta. Cel mai important truc este sa invatam cum sa transformam o dieta intr-un regim de viata sanatos si echilibrat.

Pentru a functiona cu adevarat, trebuie sa facem diferenta dintre o dieta si un regim de viata echilibrat. Multe dintre diete functioneaza pe moment si ne ajuta sa scadem in greutate intr-un ritm mai mult sau mai putin adevarat. De multe ori se intampla, insa, ca dupa obtinerea rezultatelor dorite, sa reluam toate obiceiurile nesanatoase care au dus la acumularea de kilograme. De aceea, dietele trebuie sa ne educe simturile si cantitatea de mancare pe care o punem in farfurie, felurile de alimente consumate, orele de mese si modalitatea de preparare a mancarii. In acelasi timp, hidratarea joaca un rol foarte important pentru organism iar indemnul celor doi litri de apa zilnici nu este o legenda urbana.

Mai mult de atat, din regimul nostru de viata nu poate sa lipseasca nici activitatea fizica pe care trebuie sa o facem de cate ori avem ocazia. Un regim de viata sanatos, o hidratare corespunzatoare si exercitii fizice macar de doua ori pe saptamana pot duce la scaderi rapide in greutate, sanatoase si care sa nu puna in pericol buna functionare a metabolismului. Totusi, pentru a fi siguri ca nu suntem predispusi la niciun risc, inainte de inceperea fiecarei diete este recomandata o vizita la medic pentru analizele de rutina.

Acestea fiind spuse, iata un exemplu de dieta sub 1500 de calorii care nu infometeaza, este perfect echilibrata si va duce la obtinerea rezultatelor dorite.

dieta-pentru-mirese

 

Exemplul dieta sub 1500 calorii

 

Mic Dejun

O felie generoasa de paine integrala acoperita cu unt de arahide. Puteti adauga pe deasupra o jumatate de banana taiata si peste banana taiata puteti adauga trei sau patru capsune, taiate si acestea felii.

Consumul moderat de capsune este recomandat datorita continutului ridicat dintr-o anumita substanta, responsabila cu productia de pectina, un hormon care suprima senzatia de foame. Mai mult de atat, capsunele ajuta la accelerarea arderilor metabolice. Chiar si asa, consumul acestor fructe trebuie sa fie moderat pentru ca au un continut destul de ridicat de zahar.

 

Gustare

Un fruct, de preferinta un mar sau o piersica, trebuie taiat felii. Evitati capsunele si bananele daca ati consumat deja astfel de fructe la micul dejun. O mandarina sau o portocala mica sunt le fel de potrivite. Acestea se taie, asa cum ziceam, felii sau chiar cubulete apoi se adauga peste o portie de iaurt de 140 de grame. Este important ca acesta sa aiba in jur de 2% continut de grasime. Se recomanda si un praf de scortisoara pentru ca acest condiment poate induce senzatia de satietate.

 

Pranz

La masa de pranz puteti servi un sandvis alaturi de o salata. Pe o felie de paine integrala puteti pune 100 de grame de piept de pui preparat pe gratar, fiert sau la cuptor. Acesta va avea o aroma delicioasa daca va fi completat cu un sfert de avocado taiat in bucati alungite iar pe deasupra se poate pune o singura felie foarte subtire de cascaval.

Salata poate fi orice amestec de legume si verdeturi va doriti, de la ardei la morcovi si varza. O puteti asezona cu un strop de ulei de masline.

 

Gustare

Gustarea dintre pranz si cina este foarte importanta si poate fi ceva mai consistenta si mai bogata in aportul de fibre pentru a pastra senzatia de satietate. Prin urmare, la gustarea de dupa amiaza se pot servi cateva felii de castravate cu bucati de morcovi, alaturi de un ou fiert tare.

Daca aceasta varianta nu suna prea apetisant, atunci se pot servi chipsuri de sfecla. Acestea se obtin surprinzator de usor. Feliile foarte, foarte subtiri de sfecla trebuie puse la cuptor pe hartii de copt timp de 12 minute si se stropesc usor cu un strop de ulei de masline. La jumatatea timpului de gatire, rondelele se intorc pe partea cealalta.

 

Cina

In cele din urma, la cina se poate servi o salata cu paste si creveti. Pentru prepararea acestora aveti nevoie de o mana de creveti congelati preparati la abur sau pe gratar, aruncati peste o mana de paste fierte al dente. Acestea se pot asezona cu cateva buchete de broccoli, doua/trei rosii uscate la soare, o lingura de capere, un strop de otet si un strop de oregano.