Toate miresele isi doresc sa arate spectaculos in ziua nuntii si nu putine sunt femeile care incep o dieta fulger in speranta unor rezultate rapide. Desi acestea pot aparea, acest lucru nu inseamna in mod automat ca sunt sanatoase. Ca sa dea cu adevarat roade, o dieta trebuie transformata cu timpul intr-un stil de viata. Tocmai din acest motiv, este extrem de important  ca regimul sa nu fie brusc, sa nu aiba efecte exclusiv pe moment si sa fie echilibrat. Prin urmare, iata care sunt pasii mici dar importanti pe care trebuie sa ii faci atunci cand iti doresti sa slabesti sanatos si sa nu mai acumulezi din nou kilogramele pierdute.

 

  1. Hidrateaza-te din plin. Anuntul de interes public de pe toate canalele TV, oricat de enervant ar fi, este perfect indreptatit. Pentru o functionare optima, inclusiv pentru arderea buna a grasimilor, organismul are nevoie de hidratare. Cu siguranta nu este indicat sa incerci sa bei cei doi litri de apa dintr-un singur pahar, doar ca sa iti faci „norma”, ci trebuie consumati pe tot parcursul zilei.

dieta-mireasa

foto: Shutterstock

  1. Dieta incepe de azi, nu de maine. Fiecare dintre noi a ajuns in acel moment al vietii in care s-a uitat oftand in oglinda si totusi, a devorat in aceeasi zi mancare nesanatoasa, sub promisiunea ca „de maine” va incepe dieta. Gresit! Dieta poate incepe de azi, cu renuntarea la cutia mare de bomboane de ciocolata si cu prima tura de strada in pas alergator.

 

  1. Vizualizarea efectiva a obiectivelor poate fi un pas inainte pentru inceperea oricarei diete. Fa-ti o agenda si stabileste greutatea la care vrei sa ajungi si la care vrei sa ramai. Nu te cantari in primele zile de dieta, ci abia la doua saptamani dupa ce ai inceput-o.

 

  1. Stabileste-ti tinte realiste. Daca ti-ai propus sa slabesti 10 kilograme in doua saptamani, acest lucru nu se va intampla cu siguranta. Mai bine propune-ti sa dai jos cate un kilogram la fiecare doua saptamani pentru partea de inceput a dietei.

 

  1. Fa schimbari treptate in meniu. Sa presupunem ca pana acum aveai o alimentatie care includea si carne. Daca te-ai hotarat sa renunti la aceasta, nu o scoate brusc din alimentatie, ci scade treptat din cantitatile mancate si indreapta-te exclusiv catre carnea slaba. E bine de stiut ca nu este obligatoriu sa renunti definitiv la carne pentru a pierde in greutate, ci doar sa o asociezi corect.

 

  1. Ai rabdare cu tine. O dieta sanatoasa nu va functiona ca prin farmec iar acul cantarului nu se ma muta singur. Important este sa iti tratezi organismul si, inclusiv pe tine, cu rabdare si respect. Nu te forta, nu te infometa si nu face nimic de dragul altcuiva. E foarte bine sa iti doresti un stil de viata sanatos si echilibrat sau sa incepi o dieta, insa fa toate aceste lucruri pentru tine si evita excesele de orice fel.

 

  1. Nu face niciodata cumparaturi atunci cand esti suparata si ti-e foame. In general, aceste doua stari imping oamenii sa isi umple carucioarele de cumparaturi cu mai multa mancare decat e cazul si o buna parte dintre aceste alimente vor contine mai multe calorii decat trebuie.

 

  1. Fa miscare. Din cauza programului incarcat, sportul poate fi, intr-adevar o problema. Insa vei constata cu uimire ca 30 de minute de efort fizic pe zi pot face minuni. O tura de strada sau de parc pot fi suficiente. La fel de bine, daca vanezi chiar si 20 de minute in fiecare zi pentru cateva exerciti fizice, vor exista rezultate. Pentru a se vedea mai rapid, incearca exercitiile cu greutati insa nu uita sa iti faci inainte incalzirea, macar timp de cateva minute.